BabyHowTo - azaz hogy működik egy gyerek?

Védőnők, gyerekorvosok és ilyen-olyan szakértők tömkelege foglalkozik gyerekekkel, mégsincs még egy olyan ellentmondásos témakör, mint a gyermekgondozás és nevelés. Az egyik szerint ez a jó, a másik szerint amaz hat, a harmadik azt mondja, hülye vagy, ha az első kettőre hallgatsz. Meguntam. Éppen ezért konkrét tapasztalatokat kezdtem gyűjteni: kérdőíveket csinálok, igyekszem jó sok anyukával kitöltetni, és a válaszokat összesítem. Ezeket az összesítéseket olvashatjátok az oldalamon. Kellemes mazsolázást kívánok! :-)

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • OsoLalalala: Tipikus szoptatás-n*ci duma a cikk, szóra se érdemes. (2017.12.23. 20:36) A tápszerezés okai
  • OsoLalalala: Sokaknak segít a tejszaporító tea, ha nem tud az Anya szoptatni... Ja az is baj. Hihetetlen... (2017.12.22. 17:34) Mit ne együnk szoptatás alatt?
  • Haziraj Isufi Simona: hat bizony igazad van azokban a dolgokban amiket it le irtal en is ilyen vagyok sajnos allandoan a teszteket vasarlom es szinte mar bele bolondultam , 2 kis babat is elveszitettem es megyg mindig re... (2016.07.31. 17:07) A terhesség legkorábbi tünetei
  • Horváthné Anita: Sziaaa :) szerintem nagyon hasznos az oldalad!!!! (2016.01.25. 20:17) Mit ne együnk szoptatás alatt?
  • olivinn: Szia! Mekkora mintával (hány fő) dolgoztál ennél a felmérésnél? Ezek szignifikáns eredmények? Köszönöm válaszaidat! (2015.10.24. 19:42) Ekcéma és atópiás dermatitis kisgyermekeknél
  • Utolsó 20

Elválasztás

2014.03.04. 13:22 luckalakó

Aki olyan szerencsés, hogy sokáig tud szoptatni, általában előbb-utóbb szembetalálja magát az elválasztás kérdésével. Van, hogy orvosilag indokolt a dolog, de lehet az is, hogy újabb terhesség, bölcsibe szoktatás miatt lesz aktuális, vagy egyszerűen csak úgy gondolja az anyuka, hogy eljött az ideje a ciciről leválásnak.

(folytatás a hirdetés után)

meseles-hirdetes8.png


A szoptatásról szóló kérdőívemben többen meséltetek arról, hogy hogyan választottátok le a gyermeket. Ezekből szemezgetek most.  Fontos, hogy ez a lista csak azért készült, hogy lássátok, más így csinálja. Nem biztos, hogy a lentiek mindegyike jó megoldás minden esetben! Az ideális technika függ a gyermek életkorától (ezért az idézetek mögé tettem zárójelben, hogy mennyi idős gyermekről van szó), igényeitől, személyiségétől, és az édesanya igényétől és személyiségétől is. Azért bízom benne, hogy találtok köztük használható ötleteket!


Egyik napról a másikra nem tettem többet mellre.
(7 hónaposan történt az elválasztás)

Szorosan mellettem fekve itta a tápszert és közben simogattam.
(7 hónaposan történt az elválasztás)

Folyamatosan lett kiváltva a szoptatás pépekkel. A hajnali szoptatás volt az utolsó, amit tápszerre váltottunk át.
(10 hónaposan történt az elválasztás)

Éjjel szopizott már csak, tej meg ugye már alig volt, és igy egyik napról a másikra a ciciről átszokott a teára.
(11 hónaposan történt az elválasztás)

A gyermek nem kérte, így egyszerűen csak nem szoptattam többet .
(11 hónaposan történt az elválasztás)

Fokozatosan, megkínáltam anyatej helyett mással is. Pl. reszelt almával, kevés cukrot tartalmazó almás süteménnyel.
(12 hónaposan történt az elválasztás)

Junior tejital bevezetésével, fokozatosan áttértünk rá.
(12 hónaposan történt az elválasztás)

Annyira jóllakott "rendes" étellel, hogy nem kérte (és nem is adtam) utána az anyatejet.
(12 hónaposan történt az elválasztás)

Hetente egy szoptatást váltottam ki rizstejjel, vagyis egy hétig minden nap lecseréltük a délelőtti szoptatást rizstejre, a következő héten a délutáni szoptatást cseréltük le, aztán a következő héten az estit, majd a 4. héten a reggeli szoptatást is leváltottuk. Tök ügyesen, rugalmasan vette, és így az én tejem is folyamatosan csökkent, nem volt gond, nem kellett elapasztani. A rizstejet pedig nem cumisüvegből adtam neki, mert abból csak néha ivott, nem akartam rászoktatni, hanem csőrös üvegből, ami újdonság volt, és így érdekelte és hamar megszerette.
(12 hónaposan történt az elválasztás)

Szopizás helyett a rendes étkezés vette át a szerepet és este meg reggel kapott junior italt. Először az egyiket, majd a másikat is fokozatosan kiváltottam.
(12 hónaposan történt az elválasztás)

Az apuka fektette le, és ő kelt hozzá 3 napig.
(13 hónaposan történt az elválasztás)

Elfogyott a tejcsi, ezt mondtam, tápszert kapott 2-3 nap után már nem is kérte.
(13 hónaposan történt az elválasztás)

Egyre kevesebbet szopott, már csak elalváshoz utána pedig kakaót kapott cumis üvegből, könnyen ment.
(14 hónaposan történt az elválasztás)

Hirtelen egyik napról a másikra, szívta a játszócumit, sírt, de másnap már elfogadta a cumisüvegből a kakaót.
(14 hónaposan történt az elválasztás)

Megbeszéltük a gyermekkel, hogy a ciciből már nem jön a tejcsi, de van egy varázsüveg, amiben mindig van.
(14 hónaposan történt az elválasztás)

Már csak elalváshoz használta a cicit pici szopizással. úgy gondoltam ezt már kiválthatjuk valami más tevékenységgel, ami segít neki elaludni. Nem is hiányolta, csak az első pár nap. Cici helyett mesekönyvet adtam a kezébe.
(15 hónaposan történt az elválasztás)

Próbáltam ritkábban szoptatni es először vízzel kínáltam, hátha az is elég. Végül mar nem volt tejem es így abbahagyta.  
(16 hónaposan történt az elválasztás)

Fokozatosan zajlott a "leválasztás", 5 héten keresztül tartott, és igyekeztem minden fázisra felkészíteni a gyermeket.
(16 hónaposan történt az elválasztás)

Nem kínáltam, csak akkor szoptattam, ha kérte.
(16 hónaposan történt az elválasztás)

Egyik pillanatról a másikra. Nem volt más út, mert a fokozatos csökkentést nem akarta, sőt annál jobban kérte, de amint kimondtuk, hogy nincs több, nem volt probléma. Úgy tűnt nekem jobban hiányzott.
(17 hónaposan történt az elválasztás)

Éjszakánként felvettem, dajkáltam, simogattam, míg abba nem hagyta a sírást és vissza nem aludt. 10 éjszakánk ment rá. A reggeli és estit nehezebben sikerült, cumisüvegből kezdtem adni tejet (tehén), és nagy meglepetésemre, elfogadta a cumisüveget (szopizásnál sosem fogadta el a cumisüveget). Ez azóta is így megy: este elalvás előtt cumisüvegből issza a kakaót. Reggel is abból kéri, sőt néha még a délutáni alvás előtt is kér tejet.
(17 hónaposan történt az elválasztás)

Reggel megszoptattam és többet nem kapott. Nagyon nehezen viselte, főleg azért, mert nem tudott ellazulni, korábban az volt a stresszoldó eszköze is, meg kellett tanulnia magától elaludni. Az első 2 nap nagyon nehéz volt, de fokozatosan könnyebb lett és egy héttel később már egyáltalán nem foglalkoztatta a dolog.
(18 hónaposan történt az elválasztás)

Próbáltam fokozatosan, hogy mindig kicsit kevesebbet adok, de ez nem volt célravezető. Csak a drasztikus, „többet nincs cici” módszer vált be"
(19 hónaposan történt az elválasztás)

Egyik szopizáskor azt mondta a lányom: „nem jó, kifogyott”. Kaptam az alkalmon, így aznap és másnap is, mikor kérte, mondtam: „tudod, kifogyott”. Harmadnap egyszer ezzel nem tudtam leszerelni, elkezdett sírni, hát odaadtam neki, majd 7nap szünet, egyre ritkábban hozta szóba, de mindig a kifogyott sztorival szereltem le. Az első próbálkozások utáni 10. (utolsó szopi utáni 7.) napon még egyszer volt egy erősebb követelése, s úgy ítéltem meg, hogy tapasztalja csak meg maga, hogy kifogyott, szóval ekkor még beleszívott 2-3-at, de mondta, hogy kifogyott. Utána már csak annyi volt, kb. 1 hónapig, hogy ha meztelenül látott, mindig kacagott a cici látványától, mára ez is elmúlt. Épp valamelyik nap kérdezte meg, hogy ha majd a kistesó fog szopizni, megkóstolhatja... Nincs kiforrott koncepcióm rá, de egyelőre igent mondtam...
(20 hónaposan történt az elválasztás)

Elhatározás kérdése, egyszer azt mondtam nincs több cici éjjel. Aztán nem volt. Első éjszaka nyűgösebb volt, aztán átaludta az éjszakát.
(20 hónaposan történt az elválasztás)

Megbeszéltem a kislányommal, hogy anya nagyon szereti, de innentől kezdve nincs cicizés. Simogathatta, megpuszilhatta, de már nem szopizhatott. Ha sírt, akkor babusgattam.
(20 hónaposan történt az elválasztás)

Az elválasztás úgy történt, hogy átköltöztem 2 éjszakára édesanyámhoz, és a férjem volt vele egész éjjel. Az első éjjel 3 órát fent volt, a második éjszakát már végig aludta.
(22 hónaposan történt az elválasztás)

Drasztikus volt. Egy este nem kérte, előző nap vetéltem el másodszor, így eldöntöttem, ez egy jel volt, és többet nem kapott. Könnyen meg lehetett vele beszélni, nem kérte, nem sírt érte, bár érezhető volt, hogy elfogadná, ha kapna.
(22 hónaposan történt az elválasztás)

Elmeséltük hogy anyának gyógyszert kell szednie, és ezért beteg a cici is, így nem lehet szopizni, könnyű volt, a kicsi adta a gyógyszert h anya ettől meggyógyulsz. :)
(22 hónaposan történt az elválasztás)

Lépésről lépésre hagytuk el a szopikat, 2-3 nap alatt az utolsóról is leszokott, de közben folyamatosan beszéltem róla.
(22 hónaposan történt az elválasztás)

A reggeli összebújás+szopi helyett csak összebújás volt. Pár napig kereste, adhatott rá puszit, simogatta, markolászta.
(24 hónaposan történt az elválasztás)

Apukája altatta el, így nem volt hol cicit keresnie. :)
(24 hónaposan történt az elválasztás)

Egy éjszakát távol kellett töltenem az otthonomtól. A kislányom nem élte ezt meg tragikusan, ezért, másnap, amikor hazamentem, kihagytam az esti szoptatást. (már csak este szoptattam).  Mivel ez sem okozott neki problémát, ezért abbahagytam.
(24 hónaposan történt az elválasztás)

Először a szoptatások sűrűségét csökkentettem altatásra és éjszakai szopira. Amikor már zavart a hosszú cumizás akkor nem adtam neki többet, egy hónapig kapott cumiból rizstejet. Egyáltalán nem hiányolta a mellet.
(24 hónaposan történt az elválasztás)

Énekeltem neki es összebújtunk a szopi helyett. 3 nehéz nap után kezdte elfogadni, de a mai napig emlegeti.
(24 hónaposan történt az elválasztás)

Nehezen, egy hétig sírt szegény, vízipók meséi nagyon sokat segítettek és a következetesség.
(24 hónaposan történt az elválasztás)

24 hónapig igény szerint szoptattam, majd ez után kezdtük kihagyni a nappali majd éjszakai szoptatásokat és úgy, hogy apa altatta és ébredt fel éjszaka a gyerekhez. 4 hónapot vett igénybe még szépen fokozatosan leszokott.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Nehezen ment, sokszor megbeszéltük, hogy ő már nagyfiú és nincs rá szükség. Végül azt mondtuk neki, hogy megbetegedett a cici. Leragasztottuk ragtapasszal is a hitelesség kedvéért, kb. 2-3 hét kellett mire elfogadta ezt.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Nehezen zajlott, azt próbáltam vele megértetni, hogy fáj anyának a cicije, egy ideig kérdezgette, hogy meggyógyult e már, aztán elfogadta.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Daum-exevel kentem be, keserű az íze. most is kenem, mindig megpróbálkozik vele.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Lassan, fokozatosan 2 hónap alatt, megértéssel fogadta átlagban.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

A nem kínálom, nem utasítom el módszert mentén elmaradozott a szopi, míg egyszer csak vége lett.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Finoman, fokozatosan, mar 3 eves elmúlt, úgyhogy megbeszéltük!
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Valamikor el kell kezdeni az elválasztást is, bár szívem szerint még szoptattam volna, de most lett ovis, és már csak vagy reggel, vagy este alvás előtt szopott, és amikor néha a reggeli indulásnál elfeledkezett a szopizásról,  úgy döntöttem, most van az, amikor véglegesen abba kell hagynom a szoptatást. Néha még próbálkozott, hogy kell neki cici, de elmondtam neki, hogy most már nagyfiú, nem kell neki cici, de megszeretgetem. Alvásnál az is elég volt neki, hogy megvakargatom a hátát, és máris lemondott a szopizás öröméről. Időnként még most is ad viszont puszit a mellemre, vagy mosolyogva néz rá. Volt persze, hogy sírt, vagy hisztizni próbált, hogy nem kap már cicit, de könnyen megnyugodott, és most már teljesen leszokott "rólam".
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

Először a szoptatások számát csökkentettem, csak este kapott cicit elalváshoz. Aztán megbeszéltem vele, hogy ő nagy és abba kell hagynunk. Egy ideig elalvás előtt langyos bolti tejet kapott még, illetve sokáig simogathattam még a cici, hasam, az segített az elalvásban.
(több mint 2 évesen történt az elválasztás)

 

--

Tetszik az oldal? Hasznosnak találod a munkámat?

...akkor kérlek, hogy "cserébe" támogasd Tamás Bori műtétjét, legalább egy fagyi árával! :-) Részletek itt.

1 komment

Címkék: szoptatás

A bejegyzés trackback címe:

https://babyhowto.blog.hu/api/trackback/id/tr485842944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mamas24 2015.04.08. 09:20:09

Sziasztok! Nekem alig volt tejem, genetikailag valószínűleg, mert Anyukámnak se volt sok soha. De mindenhol azt lehet olvasni és hallani hogy a szoptatás milyen fontos legalább 6hóanpos korig és én szerettem volna megadni a babának ezt, ezért a patikában kértem segítséget mivel tudnám serkenteni a tejet. Ott a lactinatal kapaszulát javasolták. Megvettem, kipróbáltam használt:) pár napon belül megindult a tejtermelés, és több mnt fél évig szoptattam a babámat:))
süti beállítások módosítása