BabyHowTo - azaz hogy működik egy gyerek?

Védőnők, gyerekorvosok és ilyen-olyan szakértők tömkelege foglalkozik gyerekekkel, mégsincs még egy olyan ellentmondásos témakör, mint a gyermekgondozás és nevelés. Az egyik szerint ez a jó, a másik szerint amaz hat, a harmadik azt mondja, hülye vagy, ha az első kettőre hallgatsz. Meguntam. Éppen ezért konkrét tapasztalatokat kezdtem gyűjteni: kérdőíveket csinálok, igyekszem jó sok anyukával kitöltetni, és a válaszokat összesítem. Ezeket az összesítéseket olvashatjátok az oldalamon. Kellemes mazsolázást kívánok! :-)

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • OsoLalalala: Tipikus szoptatás-n*ci duma a cikk, szóra se érdemes. (2017.12.23. 20:36) A tápszerezés okai
  • OsoLalalala: Sokaknak segít a tejszaporító tea, ha nem tud az Anya szoptatni... Ja az is baj. Hihetetlen... (2017.12.22. 17:34) Mit ne együnk szoptatás alatt?
  • Haziraj Isufi Simona: hat bizony igazad van azokban a dolgokban amiket it le irtal en is ilyen vagyok sajnos allandoan a teszteket vasarlom es szinte mar bele bolondultam , 2 kis babat is elveszitettem es megyg mindig re... (2016.07.31. 17:07) A terhesség legkorábbi tünetei
  • Horváthné Anita: Sziaaa :) szerintem nagyon hasznos az oldalad!!!! (2016.01.25. 20:17) Mit ne együnk szoptatás alatt?
  • olivinn: Szia! Mekkora mintával (hány fő) dolgoztál ennél a felmérésnél? Ezek szignifikáns eredmények? Köszönöm válaszaidat! (2015.10.24. 19:42) Ekcéma és atópiás dermatitis kisgyermekeknél
  • Utolsó 20

etetés

2013.06.26. 14:14 luckalakó

Előre leszögezem, hogy rosszul vagyok azoktól a képektől, amikor valaki a gyerekét kajával talpig kikenve fotózza, így Kareszről nem készül ilyen, és ha rajtam múlik, nem is fog.

Maradjunk a verbális ábrázolásnál, azaz egy mondatban: tegnap kipróbáltuk a zöldbabot - a fiam, mint ebéd, én pedig, mint arc- és hajpakolás.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babyhowto.blog.hu/api/trackback/id/tr435379062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2013.06.29. 19:35:38

Az olyan képet én is rühellem! ;-) Egyáltalán nem cuki, nem aranyos, unguszta és méltatlan a gyerekhez is.

luckalakó 2013.06.29. 21:49:27

Óóó ezt a privát blogomba akartam küldeni, nem ide.. :-)

Scala 2013.07.05. 09:36:33

@luckalakó: :-)

Figyelj csak, a zöldbab, mint hüvelyes nem korai?
Nekem eszembe se jutott volna adni, a paradicsomot is Kecskeméti üvegeset kapott, mert SOS kellett valami, nem voltam kész az ebédjével. Úgy tudom most még csak héj nélkül kaphatja a zöldborsót is az ilyen korú ifjú harcos.

Te egyébként szeretsz enni? Kajával kapcsolatos gondolataidra is célzok. Minta, ugye...
Vagy még eszembe jutott, szeretsz főzni?
Anyukám teljes kudarcban volt az etetésemmel, azt mesélte. Spenótot szétköpködtem pl. Talán nem ízlett nekem amit csinált, a nagymamám félét ettem... ezzel együtt szerintem alapvetően rossz mentális állapotban, önmagában és anyai szerepében bizonytalan volt az anyám, azért nem működött... aztán később jó evő lettem egyébként! :-)

luckalakó 2013.07.05. 13:41:53

Zöldbabot üvegesben adtam már, azért gondoltam hogy megpróbáljuk simán is, hasfájás nem volt tőle, de azt sem szerette :) Én szeretek enni, bár kiskoromban nem szerettem és a párom sem. A főztömmel nem hiszem, hogy baj van, mert az üvegest sem eszi. És nem az ízekkel lehet a gond, mert az első 50 grammot szépen megeszi, tátja a száját, de utána szájzárat kap, és már nem akar.

Scala 2013.07.07. 14:00:09

@luckalakó: Értem.
Azt nézted, hogy az első 50g után nem csak nagy-on belassult-e... azaz perceket vársz, amíg megállapítod, hogy most vége?
És hangot is ad ki, tiltakozót, amikor nyújtod a kanalat felé?

luckalakó 2013.07.07. 14:09:02

Utána már összeszorítja a száját és nem lehet rávenni hogy kinyissa, és minden más jobban érdekli, pl. megpróbál teljesen hátrafordulni az etetőszékben (sikeresen) és összerágni a háttámláját, meg ilyenek.

Scala 2013.07.08. 14:15:24

@luckalakó: Igen, hajaj. :-)))
Ha az öledben eteted, a kanapén (én szoktam úgy is), akkor meg lefordul onnan, és leül melléd.
Hát akkor etesd gyakrabban. Mi óránként eszünk. Anyatej - gyümölcs - ebéd - gyümölcs. Csak az alvások szakítják meg (kétszer 2 óra - kb. - napközben).
Védőnőm nem rossz arc, azt mondta, hogy annak ellenére, amit ő vagy a gyerekorvos leír, hogy előtte szoptatás hat hónaposan, aztán hét hónaposan már csak utána, vagy öt étkezés... azt kell csinálni, és úgy, ami működik.
Nekünk ez a gyakori zaba jött be, különválasztva az anyatejezéstől.

Scala 2013.07.08. 14:16:19

És hány kg-cm most Karesz?

luckalakó 2013.07.08. 14:24:24

72 cm és 7,5 kiló. Kis giliszta.. :)

Scala 2013.07.08. 22:42:18

@luckalakó: :-)
Nem tudom, hogy centi a Barbi, majd megméretem.
Gyerekorvos nem szólt a témában, mennyivel született? Nekünk meg kellett duplázni a 3550 g-ot a hat hónapos kontrollra.

luckalakó 2013.07.08. 22:45:03

éppen hogy, de megduplázta :) Nem tudom már pontosan mennyi volt 6 hósan, de 3080 grammal született. Gyerekorvosunk egy kretén, ha normális lenne, lehet sose kezdem el ezt a blogot :) védőnő szintén. Kisváros/falu, nekünk ez jutott...

Scala 2013.07.09. 14:36:34

@luckalakó: Barbi is amúgy éppenhogy megduplázta, úgy tömtem mint egy libát, akkor már gyümölcs-kölessel ugye.

Szakik: értem! No problem, majd itt közös energiával rájövünk mindenre! ;-)

Scala 2013.07.09. 14:42:07

Amúgy mikor úgymond nem hízott eleget a Barbi se volt látványra sovány egyáltalán. :-))) A hat hónapos méréskor meg elhatároztam, hogy az egy éves korra triplázunk dolog nem lesz meg, nem megyek a falnak, eddig tudott hatalma alatt tartani a gyerekorvos (jó fej amúgy, én ezt a súlydolgot nem erőltetném olyannál, aki 3 és fél kg-val született vagy felette). Minden hónapban nőjön, hízzon, aztán hogy mennyit, azt majd a gyerek eldönti.
Te se edd magad rajta, a súlyán, inkább az alvása miatt lenne jó ennie, mert tuti éhség miatt ébred, és ilyenkor már van aki 12 órát alszik végig, de hatot-hetet minimum kellene... És neked is, ugye. ;-)
Tudok olyan 9 hós gyereket, aki 20h-8h aludta végig az éjt, gyakorlatilag egyszer kellett néha bemenni de akkor sem szoptatni... vagy valami ilyesmi. Jól hangzik!

Scala 2013.07.10. 21:53:41

Ma a Dévény terapeutánkkal beszéltem a kisfiad evéséről, és igen tanulságos, amit mondott.
Holnap leírom, most ki vagyok purcanva és még bankolni akarok.

luckalakó 2013.07.15. 11:36:15

@Scala: nem írtad, pedig érdekel.. :-)

Scala 2013.07.15. 13:10:29

@luckalakó: Jövök ma, amint elalszik a gyermek du. első dolgom lesz!

Scala 2013.07.15. 15:58:48

Hosszabbra nyúlt, mint gondoltam.

Szóval elmeséltem a gyermeked evési szokásait, ahogyan leírtad, 50ml után szájzárat kap, és azt mondta a terapeuta, hogy ők ilyenkor a Dévény Anna terápia keretében szájkezelést szoktak alkalmazni.

Általában akkor fordul elő ilyen gond, amikor az ún. nyelvfék túl hosszú/erős. Van a nyelv közepén, alján egy húr, ez túl feszes. A gyerekorvosok már az újszülöttnél is vizsgálják ezt, elvileg ugyebár. Ahol túl feszes, átvágják. Minél hamarabb annál jobb, ugye.
Az ilyen gyerekek, ha nem kezelik, nagyon rossz evők. Vagy el sem kezdenek enni, vagy nagyon hamar abbahagyják, azon oknál fogva, hogy elfáradnak, esetlegesen fájdalmat okoz.
Ezt a nyelvfék dolgot Vida Ági blogjában is olvastam, a szoptatási gondoknál, nem értettem miről van szó.

Összefoglalva: dévényes kezelés van rá, meg kellene mutatni egy jó gyerekorvosnak.

Scala 2013.07.15. 16:03:39

Ja, lemaradt, hogy később beszédfejlődési problémát okoz ez!

Arra jutottunk, amit te is sejtesz, hogy Karesznak nem alvási gondjai vannak, ő egyszerűen éhes, és nem bír többet átaludni.

Az én lányom egyszer kel, hajnali 2h30 körül, az még normális, a többi már figyelemfelhívó. (ezt én mondom, nem közösen).

Kívánom, hogy tudjatok javulni, fejlődni, mert a súlya kevés erre az életkorra. Ez is az evés fizikai kivitelezésére tereli a figyelmet.

Scala 2013.07.15. 16:06:08

Utolsó gondolat, kapott anyutól a Barbi egy Avent szilikonos evőkanalat, laposabb és nem bántja a szájpadlását, párhuzamosan a nyelvfék projekttel talán próbáld ki!

luckalakó 2013.07.15. 20:43:37

elgondolkodtató, főleg hogy a beszédfejlődése sem indult még be. Mások már mondják, hogy bababa, tetete, dedede, ő meg még semmit. Meg sem próbálja. De honnan szedjek egy normális gyerekorvost? A dévényesnek, aki hozzánk járt 3 hónapig, nem kellett volna ezt kiszúrnia?

luckalakó 2013.07.15. 20:56:46

vannak jobb és rosszabb időszakaink egyébként. Tegnap ebédre lecsúszott 170 kanalas, ma is, és estére is megette a 150 tejpépet. Igaz, a végén már nincs kedve enni, de ha szórakoztatom, és pakolom a szájába, akkor nincs kifogás. Anyatejet pedig mikor még 3 hós kora körül mértem, akkro volt, hogy 200-at is evett belőle. Mérlegem már nincs, nem tudom mérni, de nem tűnik éhesnek szopizás után, rendszerint azért hagyja abba, mert vagy elalszik, vagy befejezte és menne játszani, de nem sír, feszeng, szenved a cicin. Ez inkább ellene szól, nem?

Scala 2013.07.16. 10:11:43

@luckalakó: Orvos és orvos is közt nagy a különbség, és úgy tűnik, hogy a dévényesek közt is. Persze ahogyan írod, ha akkor csak szoptattad, és még nem volt kirívó a súlyleállás sem, nem olyan egyértelmű eset. Nem mentegetésképpen, de úgy hallom te is bizonytalan vagy...
A terapeutánk 20 éve foglalkozik csecsemőkkel, megadom az elérhetőségét, mondd, hogy az ajánlotta, aki szerda 8h-9h jár a Barbarával. Hívd fel a kérdésekkel, már az is megnyugtató lesz!
Elmondod mit tudsz vállalni abból, amit javasol.
Vezetékes szám, hétfőn-kedden az alapítványnál dolgozik, este 19h után találod meg, szerdán-csüt. otthon terápiázik.
Fürediné Lauf Nóra
06-1- 319-01-03
Ezzel párhuzamosan már most feljelentkezhetsz a DA Alapítvány várólistájára is, hogy teljen az időd, hátha jó lesz valamire.

Az én lányom 6 hetes kora óta énekelget, három hónapos kora óta leeü (ez a nem) és ana-ana, mostanra elég széles skálán kedvesen vagy erősen lelele, lalala, nyanyanya stb. Ha semmi nincs, az is jelzés, a fiúk később kezdenek mondókázni, ezzel együtt úgy emlékszem, hogy a 3 hónapos, de a 6 hónapos kérdőíven tuti szerepel, mint kritérium. És Karesz 9 hó lesz.

Anyatej: 200 ml, az nagyon jó, akkoriban még nem adtál mást, az a normális, hogy ennyit kajál.
Abból amit írsz nekem úgy tűnik, hogy ez a zavar enyhe mértékű, és a hozzátáplálásnál nyilvánítja ki magát.
Nekem babamérlegem szintén, igazából sosem volt, mert kényszeres vagyok, bőven elég volt a klinikán, nem akartam tönkretenni a napjaimat, elég az időpontos füzet. Vittük a Barbit a gyerekorvoshoz, mérte, és annyira jól fejlődött, hogy egy alkalom után ritkította, mert minden okés volt. A sajátra szoktunk felállni vele, sacc per kb. alapon. Azért azt megjegyzem, ha lenne gondom a hízással, akkor beszereznék egyet. Akár most.

Barbara egy hete a fogzás miatt kevesebbet eszik, látványosan kevesebbet, csüt. hányt, mert megtömtük, és lehet nem is ízletes falatokkal, nem szabad, vigyázok. Tegnap felívelt a dolog ismét. No de hát ő jó kondiban, és van oka, és 8 és fél kg legalább, nem ébred gyakrabban, mint annak előtte.

Én azt gondolom, hogy nem kell félni vagy kétségbe zuhanni, ha szeretnél utánajárni, van egy nagyon jó ellátórendszer a babáknak, tudom, hogy van, mert látom, nekem itt a XII. ker-ben jobban szem előtt van (az elit ugye). Tudok ilyen módon segíteni, meg kell nyugodni, találni egy utat ehhez az ellátórendszerhez, és szem előtt tartani, hogy az élet csak szervezés kérdése. ;-)

Gyerekorvos: nekem a homeopátiás orvosom vált be a legjobban, ő Tatán rendel, dr. Auer Katalin, fent vannak az adatai a neten. E-mailben is fel veheted a kapcsolatot vele!
Nóra is lehet tud valakit mondani...
Kialakul ez szépen. Semmi para! :-)

luckalakó 2013.07.16. 14:46:25

Húú köszi a rengeteg infót. Azóta is sokat jár a fejemben ez a nyelv lenövés dolog, utánanézegettem, és megkerestem szájsebész ismerőst is. Viszont ma ahogy figyeltem a gyerekemet, azt vettem észre, hogy amikor hangosan kacag, egészen felemeli a nyelvét a szájpadlásához. Alá lehet látni. Nincs lenőve... Pedig már azt hittem, megvan a megoldás. Gőgicsélés egyébként nála is van, heő, meg áááágggiiii, amikor nagyon csikizem, meg néha ki, ke, kö, de csak így egy szótagban lehet elkapni. Tudatosan szerintem még semmi, még nem jött rá, hogy a száját erre is lehet használni.

Scala 2013.07.16. 16:10:11

@luckalakó: Örömmel! Ha bármire szükséged van, kérlek jelezz!

Scala 2013.07.17. 21:43:19

@luckalakó: Ha beengedsz megnézem, bár tudod én nem értek hozzá. :-)

luckalakó 2013.07.17. 22:05:46

azt hittem nyilvános, de ezek szerint nem.. pff.. beengedtelek

Scala 2013.07.18. 09:59:49

@luckalakó: Megnéztem kétszer is, mert olyan aranyos, hogy nem koncentráltam a témánkra! :-)

Hát tudod én nem értek hozzá, és gyermekek közt sem vagyok annyira jártas. A lányoméból indulok ki, amikor véleményt formálok. Az ő nyelve nem ilyen, a húr végén szerintem Kareszé kötöttebb, lentebb marad.
Küldök mailen egy videót, ahol nevetgél.

Azért megmutatod valaki szakembernek pár héten belül?

Scala 2013.07.18. 10:06:31

@Scala: Megnéztem Barbi videóját, a célra a legvége használható. Helyesbítek: a különbség inkább az, hogy ő nem emeli így meg, elterül a szájában, Karesz meg ehhez képest felemeli a szájpadlásához, ahogyan írod. Lehet ez utal arra, hogy zavar van a rendszerben?
süti beállítások módosítása