BabyHowTo - azaz hogy működik egy gyerek?

Védőnők, gyerekorvosok és ilyen-olyan szakértők tömkelege foglalkozik gyerekekkel, mégsincs még egy olyan ellentmondásos témakör, mint a gyermekgondozás és nevelés. Az egyik szerint ez a jó, a másik szerint amaz hat, a harmadik azt mondja, hülye vagy, ha az első kettőre hallgatsz. Meguntam. Éppen ezért konkrét tapasztalatokat kezdtem gyűjteni: kérdőíveket csinálok, igyekszem jó sok anyukával kitöltetni, és a válaszokat összesítem. Ezeket az összesítéseket olvashatjátok az oldalamon. Kellemes mazsolázást kívánok! :-)

Friss topikok

Utolsó kommentek

  • OsoLalalala: Tipikus szoptatás-n*ci duma a cikk, szóra se érdemes. (2017.12.23. 20:36) A tápszerezés okai
  • OsoLalalala: Sokaknak segít a tejszaporító tea, ha nem tud az Anya szoptatni... Ja az is baj. Hihetetlen... (2017.12.22. 17:34) Mit ne együnk szoptatás alatt?
  • Haziraj Isufi Simona: hat bizony igazad van azokban a dolgokban amiket it le irtal en is ilyen vagyok sajnos allandoan a teszteket vasarlom es szinte mar bele bolondultam , 2 kis babat is elveszitettem es megyg mindig re... (2016.07.31. 17:07) A terhesség legkorábbi tünetei
  • Horváthné Anita: Sziaaa :) szerintem nagyon hasznos az oldalad!!!! (2016.01.25. 20:17) Mit ne együnk szoptatás alatt?
  • olivinn: Szia! Mekkora mintával (hány fő) dolgoztál ennél a felmérésnél? Ezek szignifikáns eredmények? Köszönöm válaszaidat! (2015.10.24. 19:42) Ekcéma és atópiás dermatitis kisgyermekeknél
  • Utolsó 20

Jónás naptár - a termékeny napok kiszámítása

2013.03.04. 16:49 Kedves jelenseg

Aki szereti a fengshuit meg a horoszkopizálást, annak itt van egy remek módszer a termékeny napok kiszámolására.

Először is nézzük az elméletet. Volt ez a Jónás nevű fazon, aki ki tudja milyen indíttatásból doktornak nevezte magát, és azt állította, hogy a nők akkor a legtermékenyebbek, amikor a hold pontosan ugyanabban a helyzetben van, mint az adott nő születésekor. Azaz ha valaki teliholdkor született, akkor teliholdkor lesz a legnagyobb esélye teherbe esni. Még akkor is, ha éppen arra az időszakra esik a menstruációja.

Namármost. Én olyan ember vagyok aki nem hisz el semmit, amire nincs racionális magyarázat, még akkor sem, ha állítólag negyvenezer születés vizsgálata a fentieket támasztja alá. Tekintve hogy a teherbeesés mindenképpen a peteéérés függvénye, kevés ésszel is rá lehet jönni, hogy a fenti módszer kizárólag akkor működik, ha valakinek pont annyi napos a ciklusa, mint amennyi egy holdciklus. És még akkor is csak az garantált, hogy mindig adott holdfázisnál lesz a nőnek peteérése, arra semmilyen biztosíték nincs, hogy ez pontosan ugyanaz a holdfázis, mint amilyen az illető születésekor volt. És akkor ne is beszéljünk arról, hogy hány olyan nő van, akinek véletlenül sem 28 napos a ciklusa, hanem hosszabb vagy rövidebb.

A menstruáció alatti peteérés meg.. hááát... tudom hogy láttunk már karón kacagó varjút, de akkor sem ez a jellemző. De ha mégis megtörténik, akkor meg hiányzik a nyálkahártya amibe beágyazódna a megtermékenyült petesejt, merthogy a menstruáció pont arról szól, hogy az a bizonyos nyálkahártya leválik és kiürül a szervezetből. Arra meg igen-igen kevés az esély, hogy abból a két kacagó varjúból kettő is legyen, egy a menstruáció alatti peteérésnek, egy meg a méhnyálkahártya nélküli beágyazódásnak (és a továbbiakban egészséges terhességnek). Kábé mint szökőnapkor a teljes holdfogyatkozásnak. Arra már egy picit több az esély hogy az a bizonyos menstruáció nem teljes nyálkahártyaleválás következménye, és mégis megmaradt a beágyazódáshoz szükséges minimum. De még ez sem jellemző annyira, hogy alapozni lehessen rá (sőt). Akinek mindezek ellenére van kedve hinni a Jónás naptárban és még menstruáció alatt szexelni is, hát annak egészségére, engem tutira nem lehetne rávenni, főleg hogy olyankor félájultan fetrrengek a fájdalomtól.

A Jónás naptár hatékonyságáról még csak annyit, hogy személy szerint én telihold előtt egy nappal születtem, a kisfiam pedig újhold után egy nappal fogant, ami kábé pont a lehető legmesszebb van a Jónás napomtól, így nálam a legnagyobb jóindulattal sem lehet rámondani, hogy működött a dolog. Persze egy példa még nem bizonyít semmit, de ha megnézem a 2011-es évem összes nyilvántartott peteérését (akkor még elég sokat hőmérőztem), ami konkrétan 7 alkalmat jelent, és megnézem ugyanekkor a holdfázisokat, azt látom, hogy ebből a hétből mindössze két olyan alkalom volt, amikor a Jónás napom közelében volt a peteérés. És mindkét alkalommal próbáltam teherbe esni, sikertelenül. Ezzel szemben egy olyan alkalommal meg sikerült, amikor pont az ellenkezője volt a hold állása. Egy-null nekem a Jónás doktorral szemben.

Szóval ha a racionális indokok még nem elegendőek, akkor a csekély személyes tapasztalatom alapján szerintem a dolog hülyeség. Persze értem én, hogy akinek nem jön össze, az minden szir-szarba kapaszkodik, de akkor már értelmesebb lenne normális kivizsgálást kezdeni és hagyni a francba a babonákat. Az ilyesmi maradjon csak érdekesség, de ne mánia, ha lehet.

 

--

Tetszik az oldal? Hasznosnak találod a munkámat?

...akkor kérlek, hogy "cserébe" támogasd Tamás Bori műtétjét, legalább egy fagyi árával! :-) Részletek itt.

Szólj hozzá!

Címkék: teherbeesés

A bejegyzés trackback címe:

https://babyhowto.blog.hu/api/trackback/id/tr125116390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása